w sprawie uchwalenia statutu Zakładu Administracji Domów Mieszkalnych w Jezioranach
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „ h” ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591,. zm. z 2002 r Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558 i Nr 113, poz. 984) Rada Miejska uchwala , co następuje
§ 1. Uchwala się statut Zakładu Administracji Domów Mieszkalnych w Jezioranach, stanowiący załącznik do uchwały.
§ 2. Traci moc uchwała Nr XLII/292/98 z dnia 31 stycznia 1998 roku w sprawie nadania Statutu Zakładowi Administracji Domów Mieszkalnych w Jezioranach, zm. Nr IV/29/98 z dnia 30 grudnia 1998 roku, Nr XV/126/00 z dnia 17 lutego 2000 roku,
Nr XXII/196/01 z dnia 30 marca 2001 roku.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Jezioranach.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Jan Ignatowicz
S T A T U T
ZAKŁADU ADMINISTRACJI DOMÓW MIESZKALNYCH
w JEZIORANACH
1. Postanowienia ogólne.
§ 1.
Zakład Administracji Domów Mieszkalnych w Jezioranach, zwany dalej „Zakładem” działa na podstawie:
1) Uchwały Nr XLII/291/98 Rady Miejskiej w Jezioranach z dnia 31 stycznia 1998 roku w sprawie utworzenia Zakładu Administracji Domów Mieszkalnych w Jezioranach,
2) Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych / Dz. U . z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm./
3) Niniejszego statutu.
§ 2
Siedzibą Zakładu jest miasto Jeziorany.
§ 3
1. Zakład jest jednostką organizacyjną gminy działającą w formie zakładu budżetowego.
2. Zakład obejmuje zasięgiem działania obszar administracyjny gminy Jeziorany.
3. Nadzór nad działalnością Zakładu sprawuje Burmistrz .
4. Kierownika Zakładu zatrudnia i zwalnia Burmistrz.
5. Zakładem zarządza kierownik i jest za niego odpowiedzialny.
6. Do zadań kierownika należy:
1) wydawanie przepisów organizacyjnych,
2) zatrudnianie i zwalnianie pracowników Zakładu, ustalanie
ich obowiązków i kompetencji,
3) opracowywanie i realizacja rocznych planów finansowych
oraz sprawozdań opisowych z ich wykonania.
II. Zakres działania Zakładu.
§ 4
Przedmiotem działania Zakładu jest wykonywanie zadań o charakterze
użyteczności publicznej, których celem jest zaspokajanie zbiorowych
potrzeb mieszkańców gminy, a w szczególności:
1) administrowanie komunalnymi zasobami mieszkaniowymi oraz lokalami użytkowymi,
2) rozliczanie należnych opłat z podmiotami, którym gmina powierzyła świadczenie usług związanych
z eksploatacją mieszkań i budynków,
3) konserwacja i utrzymanie techniczne budynków i urządzeń komunalnych,
4) prowadzenie targowisk,
5) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt należących do zadań własnych gminy,
6) wykonywanie zadań własnych gminy, przekazanych do realizacji innym podmiotom, w przypadku zaprzestania przez nie wykonywania tych zadań,
7) wykonywanie zastępcze czynności określonych w art. 127 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 1991 r. Nr 36 poz.161 z późn. zm.).
III. Organizacja Zakładu.
§5
1. Ustala się następującą strukturę organizacyjną Zakładu:
1) kierownik Zakładu,
2) główny księgowy - 1 etatu.
3) inspektor ds. poboru, rozliczeń czynszów i opłat oraz spraw kadrowych,
4) konserwatorzy:
a) monter - 5/6 etatu
b) elektryk
c) dekarz
5) magazynier – 1/6 etatu
2. Szczegółowy zakres działania poszczególnych stanowisk pracy określi Kierownik Zakładu w regulaminie organizacyjnym.
§ 6
IV. Gospodarka finansowa Zakładu.
1. Zasady gospodarki finansowej Zakładu określają obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.