U C H W A Ł A Nr XIV/104/2012
Rady Miejskiej w Jezioranach
z dnia 29 lutego 2012
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit." d" oraz lit." i " ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r.- przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.). Rada Miejska w Jezioranach uchwala co następuje:
§ 1. Zwiększenie dochodów budżetowych o 765.000 zł ,zgodnie z zał. Nr 1 w związku z czym plan ogólny dochodów budżetu gminy na rok 2012 wynosi 26.395.675,09 zł. Dochody bieżące wynoszą 22.547.108,78 zł dochody majątkowe 3.848.566,31zł. W ogólnym planie dochodów zawiera się:
- plan dotacji na zadania zlecone 3.029.161 zł,
- dotacje na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie porozumień 1.045.250 zł,
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych 96.237 zł.
§ 2. 1. Zwiększenie wydatków budżetowych o kwotę 720.604,35 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, w związku z czym plan ogólny wydatków budżetu gminy wynosi 30.651.041,12 zł , z których wydatki bieżące wynoszą 20.761.616,16 zł , a w nich : wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 9.787.142,89 zł ,wydatki na dotacje 876.209 zł , wydatki na obsługę długu 600.000 zł, wydatki majątkowe 9.889.424,96 zł, w tym inwestycyjne9.680.424,96 zł zał. Nr 3.
2. W ogólnej kwocie wydatków mieszczą się wydatki na:
- zadania zlecone 3.029.161 zł,
- wydatki związane z realizacją zadań wspólnych na podstawie zawartych porozumień w kwocie 1.145.250 zł
3.Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 7.029.420,49 zł zgodnie z Zał. Nr 4.
§ 3. Deficyt budżetu w wysokości 4.255.366,03 zł planuje się pokryć kredytem w kwocie 762.202,90 zł oraz pożyczką w kwocie 3.493.163,13 zł. Uchwala się przychody w wysokości 6.650.096,16 zł oraz rozchody w wysokości 2.394.730,13 zł zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 4. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w 2012 r. wg zał. 6 i 6a.
§ 5. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w 2012 r. wg zał. nr 7 i 7a.
§ 6.1. Limit zobowiązań na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu wynosi 4.255.366,03 zł , w tym na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków UE 2.563.341,44 zł.
2. Limit zobowiązań na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 1.499.852,24 zł .
§ 7. Określa się łączną kwotę pożyczek udzielanych w roku budżetowym 2012, w wysokości 658.056,56 zł .
§ 8. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w wysokości 18.961.987,15 zł.
§ 9.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, obowiązuje w roku budżetowym 2012 i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zbigniew Czabrycki