U C H W A Ł A Nr XV/121/2012
Rady Miejskiej w Jezioranach
z dnia 31 marca 2012
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit." d" oraz lit." i " ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r.- przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.). Rada Miejska w Jezioranach uchwala co następuje:
§ 1. Zwiększenie dochodów budżetowych o 94.863 zł ,zgodnie z zał. Nr 1 w związku z czym plan ogólny dochodów budżetu gminy na rok 2012 wynosi 26.491.838,09 zł. Dochody bieżące wynoszą 22.518.271,78 zł dochody majątkowe 3.973.566,31zł. W ogólnym planie dochodów zawiera się:
- plan dotacji na zadania zlecone 3.030.461 zł,
- dotacje na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie porozumień 995.113 zł,
- dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych 96.237 zł.
§ 2. 1. Zwiększenie wydatków budżetowych o kwotę 1.197.568,48 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, w związku z czym plan ogólny wydatków budżetu gminy wynosi 31.849.909,60 zł , z których wydatki bieżące wynoszą 20.542.780,16 zł , a w nich : wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 9.787.142,89 zł ,wydatki na dotacje 876.209 zł , wydatki na obsługę długu 600.000 zł, wydatki majątkowe 11.307.129,44 zł, w tym inwestycyjne11.098.129,44 zł , zgodnie z zał. Nr 3.
2. W ogólnej kwocie wydatków mieszczą się wydatki na:
- zadania zlecone 3.030.461 zł,
- wydatki związane z realizacją zadań wspólnych na podstawie zawartych porozumień w kwocie 1.095.113 zł
3.Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 8.822.124,97 zł zgodnie z Zał. Nr 4.
§ 3. Deficyt budżetu w wysokości 5.358.071,51 zł planuje się pokryć kredytem w kwocie 382.306,13 zł oraz pożyczką w kwocie 4.975.765,38zł. Uchwala się przychody w wysokości 7.394.745,08zł oraz rozchody w wysokości 2.036.673,57 zł zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 4. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w 2012 r. wg zał. nr 6 i 6a.
§ 5.1. Limit zobowiązań na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu wynosi 5.358.071,51 zł, w tym na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków UE 5.358.071,51 zł, z tego na wyprzedzające finansowanie 2.018.575,62 zł..
2. Limit zobowiązań na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wynosi 1.499.852,24 zł .
§ 6. Określa się łączną kwotę pożyczek udzielanych w roku budżetowym 2012, w wysokości 300.000 zł .
§ 7. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego w wysokości 20.064.692,63 zł
§ 8.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, obowiązuje w roku budżetowym 2012 i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Zbigniew Czabrycki